کد مطلب:319006 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:167

محرمات در دین مقدس اسلام
خدای تعالی در قرآن مجید سوره (4) جزء (5) آیه 22 می فرماید و لا تنكحوا ما نكح آبائكم من النساء الا ما قد سلف انه كان فاحشة و مقتا و ساء سبیلا - ترجمه: تزویج نكنید آنچه را كه تزویج كرده اند پدران شما (یعنی نكاح زن پدر بر شما حرام است) مگر آنچه را كه گذشت در پیش (اشاره به زمان جاهلیت است) به درستی كه
نكاح زن پدر، معصیت و مقت یعنی موجب بغض پروردگار است و بد راهی می باشد: و نیز در همان سوره آیه 23 می فرماید:

«حرمت علیكم امهاتكم و بناتكم و اخواتكم و عماتكم و خالاتكم و بنات الاخ و بنات الاخت و امهاتكم اللاتی ارضعنكم و اخواتكم من الرضاعة و امهات نسائكم و ربائكم اللاتی فی حجوركم من نسائكم اللاتی دخلتم بهن فان لم تكونوا دخلتم بهن فلا جناح علیكم و حلائل ابنائكم الذین من اصلابكم و ان تجمعوا بین الاختین الا ما قد سلف ان الله كان غفورا رحیما (ترجمه تحت اللفظی) حرام شد بر شما مادران شما و دختران شما و خواهران شما و عمه های شما و خاله های شما و دختران برادر و دختران خواهر و مادران شما آنان كه شما را شیر دادند و خواهران شما از شیر «یعنی آنان كه از راه شیر با شما خواهر شدند» و مادران زنان شما و دختران زنانی كه در خانه های [1] شما هستند از زنانی كه همبستر شده اید با آنان، پس اگر همبستر نشده اید نیست باكی بر شما و همسران پسران شما آنانكه از كمرهای شما هستند (یعنی آن فرزندانی كه از خود شما هستند نه اینكه از راه شیر و غیر آن فرزند شما شده اند (و حرام شد)
اینكه جمع كنید بین دو خواهر را مگر آنچه كه به تحقیق گذشت در پیش «اشاره به یعقوب پیغمبر است كه جمع بین دو خواهر (لیا و راحیل نمود) همانا خداست آمرزنده و مهربان: و باز در همان سوره آیه 24 می فرماید:

و المحصنات من النساء الا ما ملكت ایمانكم كتاب الله علیكم و احل لكم ماوراء ذلكم الخ - ترجمه تحت اللفظی: (و حرام شد بر شما) زنان شوهردار مگر آنچه از آن شما است از ملك یمین (یعنی كنیزان شوهردار، چون طلاق آنان به شش چیز ثابت می شود، 1 به اسیر شدن 2 به فروختن 3 به آزاد گردیدن 4 به بخشیدن 5 به ارث رسیدن 6 به طلاق دادن) كتاب خدا است بر شما و حلال شد برای شما غیر از آن محرمات: محرماتی كه در اینجا ذكر شد به استثناء دو طبقه اخیر كه عبارت بود از جمع بین دو خواهر [2] و نكاح زنان شوهردار [3] ، مابقی تمام حرام ابدی و همیشگی هستند و نیز از محرمات همیشگی، مادر و خواهر و دختر لواط دهنده است بر لواط كننده: و اما در مرام بهائیت غیر از زن پدر، نكاح مابقی محرمات
جائز است، زیرا سكوت در مقام بیان، دلیل بر جواز خواهد بود بنابراین ای فریب خورده بهائیت اگر برادرت، خواهر و مادر و عمه و خاله ات را به عقد خود درآورد و با آنها همبستر شده، یك خواهرزاده و برادر یا خواهر، و عمه زاده و یا خاله زاده برایت درست كند، هیچ حق اعتراضی به او نخواهی داشت، چون دین كنیف و پوشالی تو نكاح با این دسته از محارم را جائز دانسته بالاتر از این خودت هم می توانی برای اینكه از زیر بار خرج عقد و عروسی و تهیه جهیزیه دخترت شانه خالی كرده او را خشك و خالی به عقد خویش درآوری و با دخترت گوسفندوار جمع شوی پس از مدتی صاحب نوه های متعددی گردی (یعنی از جمع شما دو گوسفند نر و ماده گوسفندهای حرام گوشتی به وجود آید) ای تف بر این مرام باد كه بر خلاف فطرت بشر قانون گذارده، خواهر و مادر و سایر محارم را بر پیروانش حلال كرده است، و ای خاك بر سر آن مردمی باد كه كوركورانه پیرو این مرام كثیف و خانمانسوز گشته ابدا درباره اش تحقیق نمی كنند.

[1] مراد اين نيست كه چون در خانه هاي شما هستند بر شما حرامند بلكه در خانه هاي شما هم اگر نباشند حرام خواهند بود ولي چون اغلب، دختران زنان در خانه هاي شوهران مادرانشان بودند، لذا حكم به اين نحو صادر شد.

[2] جمع بين دو خواهر و نكاح زنان شوهردار حرام موقتند يعني نكاح دو خواهر در حال جمع حرام است ولي اگر هر كدام را شش ماه به شش ماه به نكاح خود درآورد جائز است همين طور است نكاح زن شوهردار، در حالي كه شوهر دارد نمي تواند او را عقد كند.

[3] جمع بين دو خواهر و نكاح زنان شوهردار حرام موقتند يعني نكاح دو خواهر در حال جمع حرام است ولي اگر هر كدام را شش ماه به شش ماه به نكاح خود درآورد جائز است همين طور است نكاح زن شوهردار، در حالي كه شوهر دارد نمي تواند او را عقد كند.